Köpvillkor

Integritetspolicy och personuppgifter

Genom att handla på Gravyrtorget godkänner du även vår integritetspolicy https://gravyrtorget.se/integritetspolicy/

Köp 
Hos Gravyrtorget har vi ingen lägsta ordersumma. Alla beställningar är lika välkomna förutsatt att du själv fyllt 18 år.
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Leveranstid
Normalt skickas ditt paket inom 5-10 arbetsdagar. Leveranstiden för Postnord är ca 2-3 dagar beroende på vart du bor (längre tid utanför Sverige). Vissa varor kan ha leveranstid upp till 10 dagar, gäller framför allt större volymer eftersom produkter graveras först efter beställning. Vid beställningstoppar förekommer det också att leveranstiden blir längre beroende på när leverantörer kan leverera produkter till oss.

Leveranssätt och frakt
Vi använder Postnord som transportombud. De aviserar via sms eller e-post när paketet kommit till ditt ombud. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Du kan även välja att hämta ditt paket från lagret, vilket gör att du slipper fraktkostnaden. Vi kontaktar dig för att komma överens om dag och tid för avhämtning enligt överenskommelse.

De fraktkostnader som uppges i kassan gäller leveranser inom Sverige. Fraktavgiften är fn 63:-. Vi ersätter inte förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan ankommit till ombudet. Ångerrätten gäller ej vid specialbeställda varor. Varor som graveras på din beställning anses samtliga vara specialbeställda. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer (Konsumentverket.se) Om du ångrar ditt köp kontaktar du oss via e-post eller telefon innan retur. Varan skall returneras i originalförpackning och vara oanvänd. Bifoga kopia på följesedel och kvitto. Vid retur står du som kund för alla fraktkostnader. Gravyrtorget löser inte ut varor som återsänds mot postförskott eller annan typ av efterkrav. De går således åter till dig och returen är därmed inte giltig.

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Kvitto ska alltid påvisas vid reklamation. Maila oss innan du skickar en vara i retur

Betalningsalternativ
Välj bland följande betalningsalternativ

  • Faktura, kortbetalning eller banköverföring via Payson checkout
  • Förskottsbetalning
  • Kontantbetalning eller faktura när du hämtar varorna själv

Om PaysonFaktura

Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 14 dagar. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.  Vid PaysonFaktura levereras varor enbart till beställarens folkbokföringsadress.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Hämta inte ut ett skadat paket! Anmäl skadan till ditt utlämningsombud i stället. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 300 kr för fraktavgifter och vårt arbete med hantering av varorna.

Gravyr av egen bild
Beställaren ansvarar för att man har nödvändiga rättigheter för den bild som man vill använda. Gravyrtorget har rätt att neka gravyr av bild i de fall bild kvalitén är för låg för ändamålet alternativt att innehållet kan anses som stötande.

Övrigt

  • Gravyrtorget reserverar sig för slutförsäljning, tryckfel samt ändringar som ligger utanför vår kontroll.
  • Vi kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen exakt återger de färger som produkten har i verkligheten. Hur färgen återges beror bla på datorskärmens inställningar.
  • Alla varor förblir vår egendom tills full betalning erlagts.
  • Alla bedrägeriförsök och falska beställningar polisanmäls med eventuell rättslig följd.

Kommentera